Around AOTF ×
Platforms
More

PSN Still Down, Feel Bad For Those That Already Owned A PlayStation 4

| December 27, 2014

PSN Still Down, Feel Bad For Those That Already Owned A PlayStation 4 News  PlayStation 4

While it seems easy to write off those who already owned a PS4, the holidays are still a major time for the loyal PlayStation Nation. I personally received a HDD upgrade from Santa in way of my girlfriend who was nice enough to purchase one for myself.

Due to the Lizard Squad down-time, I am unable to upgrade my HDD since it requires 2.03 and 2.02 is the only update available and PlayStation Network is unable to update the available System Update Available on the store to fans. I am not the only one with this issue as many others have had tips not to upgrade your HDD while the PSN is down. Little did I know, that this is very serious. So upon contacting PSN Customer service yetserday, I am stuck in limbo until PSN is up again.

So if you planned on upgrading your HDD for the New Year, hold off until the PSN is up and running like normal again.

Become a contributor and write about games at AOTF!
Say Something
  • Rick

    totaly sucks, going on for the 3rd day now…

    • truelandy

      Press and hold the on button for 7 seconds and run a system update from the save mode and follow instuctions

  • Tom Yusko

    Uhh, you can get the necessary upgrade software http://www.playstation.com/en-us/support/system-updates/ps4/#newinstallation don’t choose the first one that is the 300mb upgrade, go to the bottom of the page that is the 900mb new HDD 2.03. The problem you will likely have is downloading all your games. I just did this on the 23rd and it took me nearly an entire day to fill 1.3tb

  • jack

    Ruined my son’s Christmas
    assholes

  • jack

    Needed to vent

  • Jack

    PSN is working for me and my friends.

  • M3GAD3TH

    Really SONY… It’s time to call everyone in and fix this problem, it’s going on 3 days and I jumped ship due to MICROSOFT server problems… I’m getting laughed at from my wife, son and daughter cause they can get online to play there PvP games on there Xbox Live on there one… 24hr maintenance that turns into 3 days is B.S., I’ve been happy when I jumped ship, but this is a bunch of nonsense and if all this has been caused by the Lizard group you need to act now and start the ball rolling for a class action lawsuit against the Lizard group, better yet this should go to the next level and be upgraded to a Federal lawsuit and be punishable sentences that are strict and for every 24hrs that your off line should be 1year of Federal prison time. Why let this type of Cyber Terrorist group off when there is over a million unhappy PSN loyal users that can’t play Destiny, BF4, and many other PvP games. I’m sure that their is a way of locating these terrorists and bring them in for the judgment they so deserve…

    • Allen

      Dumb ass fool. Xbone having same issues and I’ve been online a lot this weekend

      • M3GAD3TH

        Fool, yeah then tell me how in the hell that my family is playing PvP games on their Xbox one Mr know it all?

        • DEAD P5YCHO

          Xbox is having problems like Allen said but not like what Sony is experiencing currently.

          • jlfonz1

            This is effecting PC players too, If you want to get mad then call a politician and tell them to start putting these hacks away for longer periods of time when caught, While they are at it they should criminalize the in game hacks created and sold online that allow cretins to ruin game play for the majority.

        • Lacerz

          It’s not just PSN, although I’m able to connect. We were able to get the X1 system updates yesterday, but it’s back to being down.

          • The PC Master Race

            “B-B-BUT MS!”

            Hahahahahahahahahahahaha. Sony shills beyond butthurt they can’t even blame Sony.

            Meanwhile Steam stayed up all through the period of the second biggest amount of concurrent users ever.

      • ?????

        But not as bad. Proving yet again Live is better.

        • $125882522

          Who also went down to the same hackers just as easily. Carry on….

          • ?????

            But wasn’t experiencing problems as bad.

          • $125882522

            But experienced problems nonetheless.

          • ?????

            Did I deny that?

          • $125882522

            Xbox Live is not impenetrable. Period. Spare they charm, McDuff.

          • ?????

            And when did I say that? I said the problems weren’t as bad. Learn to read.

          • $125882522

            You didn’t. I’m just saying what your BSing ass won’t say lol. That’s the main point. I do read. Unfortunately, your digity dumb ass think no one is
            supposed to read between the lines and know you’re using select info to buffer your BS lol. Like I said, your wannabe gold standard Xbox Live took a dive too lol. Who gives a shit who’s system is recovering better and so forth lol.

          • Steven Hiller

            People that want to play games, that’s who cares. 5 hours off line vs 3 days and people are saying that psn may have been hacked as well. Live is the gold standard.

          • $125882522

            All gamers want to play. My point is when stuff like this happens to multiple platforms it doesn’t matter who’s is up first and last and such. As long as it’s up again and you can play, that’s all that matters. The comparisons are stupid when both are suffering from the same thing. When did it become a race? Lol. And like I’ve said before, the hack of a few years ago was much worse in comparison to the situation right now and recently previous situations. Gamers may want to play but these hacking situations are becoming more prevalent and when it happens, deal with it and give that console company a chance to address it. Instead of acting like they don’t know what to do with themselves bc their Xbox Live/ PSN is down!! Please.

            Xbox Live is the good standard? Like I said, the “gold standard” took dive just like PSN did. It’s just as vulnerable as PSN. Nuff said.

          • Steven Hiller

            Feb 2014 was 2 years ago?
            Ok I see what you’re saying. If you’re a ps4 gamer deal with it and Sony will fix it when they get around to it. Meanwhile on live, only the Xbox 360 service was interrupted. Hmmm see the difference in quality there? So no not quite as vulnerable. Ok nuff said.

          • $125882522

            Yep. I guess that’s why XBOX Live got hit by Anon for passwords just like PSN did. Because the quality is soooo much better? Lol whatever.

          • Lacerz

            Not true. Xbox One users can’t sign in to Live. And that’s right now.

          • Terminator

            Use the term “some” when talking about a system and those behind it. (Some Xbox One users cant sign in to Live”)

          • bardock5151

            No one has denied or argued that Xbox Live is susceptible to DDoS attacks, just that it is more robust and back online and usable for the majority of players. Comparing PSN and Xbox Live, Xbox Live is the better service, even when both suffer the same attack Live is closer to full functionality than PSN, which PSN has taken nearly two days to get to the same point Live was at two days ago.

            “Who gives a shit who’s system is recovering better”. Obviously you do. Why else would you attempt to fight his statement.

            What Sony doesn’t need are apologists’, attempting to justify a lesser service, or people saying “it doesn’t matter who is first or last and such”, breed competition, not complacency. They need more people upset about the downtime after seeing Xbox Live running two days earlier, while they still wait for PSN. Light a fire under them, get more out of them, get a better service.

          • Revolver Ocelot

            Try 24 hours, with continuing errors since then.

            Those 300,00 servers tho.

            Actually Nintendo Network is now the gold standard. GJ Microsoft.

          • The PC Master Race

            Steam stayed up despite 9 million concurrent users and Nintendo network went down.

            GJ Sony marketer. You proved PSN is the 4th place service and you paid for it. And PS4 has no games as well :^)

          • Revolver Ocelot

            “Nintendo network went down.”

            News to me. Source for that? Though I imagine it’ll be the same as usual – a Disqus comment or a promotional website. :^)

          • The PC Master Race

            /v/ on fullchan and halfchan. It went down for two hours but then you were on damage control anyway.

            Also I was wrong. Origin and Uplay stayed up the entire time so PSN is the sixth worst network and you pay for it. What a joke

            PS4 has no games or online

            >>>/tv/

          • Revolver Ocelot

            Ah right, the refugee camps for the dullards kicked off /v/ for wanking on about Zoe Quinn.

            Got anything better, rscottyg? :^)

          • The PC Master Race

            6th worst online service you pay for

            Still has no games :^)
            >>>/tv/

          • ?????

            And PSN has been worse.

          • Revolver Ocelot

            Ten years of paying for P2P online and getting nothing back, then this year it’s been nearly as flaky as PSN. Then again Xbox rats have always been renowned shit eaters. :^)

          • ?????

            LOL Can you prove the 5 hours vs 3 days?
            You’re an xbox fanboy and I know you’re lying because I for one didn’t have problems with PSN for 3 days total.

          • ?????

            But others were.

          • Shannon Novosel

            Keep trying figuring live has been knocked off repeatedly same as the PSN and that so called hack was a hoax on Live and PSN. Keep trying though with the lies.

          • ?????

            What bullshit was I saying? Is it true PSN has a better history than XBL?

          • $125882522

            Is it true Lizard Squad took down XBL just as easily as PSN?

          • nero

            I’m very angry from fk psn system 3 day is not working

          • bardock5151

            Don’t call them hackers. That’s what they wish they were.

        • FloridaSun72

          What makes it better?

          • ?????

            The fact that PSN goes down more often than XBL.
            Of course, if you’ve tried both out like me, you would know. Not to mention better online features.

      • The PC Master Race

        Steam issues: None. In fact it almost equaled it’s record of 9 million concurrent users during the same time period and it didn’t go down once.

        LOL consoles. You shills are so butthurt and blaming everyone but Sony. It’s hilarious to see you market so hard and excuse such a shitty company for failing it’s customers again.

    • FloridaSun72

      No Bloodborne or Deep Down for you!

      • ?????

        Games that don’t appeal to everyone…

  • Allen

    What a load of $hit.

    • ?????

      According to the fanboy.

      • $125882522

        Hello pot….meet kettle.

        • ?????

          Hello fanboy. Meet fist.

          • $125882522

            Xbitch keep dreaming lol.

          • ?????

            “Xbitch”. What a fanboy.
            Keep waiting for good games.

          • $125882522

            Keep digging, waiting, and searching for reasons to throw dirt at PS4 to justify the worst purchase you made to date lol. Mr. Pot lol.

          • ?????

            Worst purchase? Only somebody who never used it would say that.
            PSN match XBL yet? Games have better CPU yet? Sony becoming less cocky yet? Any good games on PS4 yet? More features on PS4 yet? DNLA on PS4 yet? Community get better yet?

          • $125882522

            Funny how XBOX has all these qualities and offerings you Xbots keep spitting out and still many millions of people still choose
            PS4? Cocky? Cocky is what got Microsoft in the position it is in right now lol. Better community? That’s stupid to even bring up. Like XBOX has the JLA of gamers or something? Haha please. DNLA? Are you really using that? Is that really a reason to by an XBOX? Lawd. Games? Another points that means nothing. XBOX doesn’t have shit to stand on besides a few games. Just as PS4 has more exclusives however some not so good. Save that argument. 2015 will show who has the better line up.

          • Revolver Ocelot

            Keep waiting for games at all, Anonygimp.

          • The PC Master Race

            Wonder when PS4 is going to get back up to no games after going to minus games over the Holiday period?

            No wait. The Order is a turd and Stutterborne is silky smooth 30FPS and FROM is already apologizing for it’s performance so NEVER EVER :^)

          • ????

            What games does PS4 have? Xbox fans are busy playing games. You and the other PS fanboys are waiting for games, let alone greatness.
            I pity you.

          • Revolver Ocelot

            Here, Anonygimp, let me indulge you. http://www.listwar.com/released-games/

            Meanwhile Xbox rats spend all the time skulking around game shops and making videos about the rare trade in they see because they have no games to play. Tragic. :^)

    • The PC Master Race

      Shockingly accurate description of PSN from a marketer.

  • $125882522

    PSN is back up and working. Damn shame PS users go on flip mode over something like this. You would think the Great Hack of a few years ago would give PS users a little wisdom and strength? Lol oh no. It’s truly amazing. It just goes to show, take away people’s Internet access and they can’t continue to function. Lack of patience. Time and time again. I see why hackers get such a kick out of it? Look at a lot of the responses during the downtime? Smh. Mentally fragile society. Especially gamers of today.

    “But I pay $50. I deserve bet… “.. shaddup!! The hell with your measly $50 (a year)/ barely $4.50 a month haha. When you signed up for PS Plus on PS3, you signed up for free games and discounts. Period. You need it for PS4 to play online, but rest remains the same. Do they need to address dealing with these things since it’s becoming an epidemic? Yes. You think you will continue to pay $50 a year/ barely 4.50 a month when they take on enhancing security measures? Haha keep dreaming.

    • ?????

      You actually made a sensible comment.
      *applause*

      • $125882522

        This is a breakthrough for you. Recognizing common sense? Very happy for you. Keep hope alive lol.

        • ?????

          What common sense did you previously say? All I heard was “BWAAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHH” followed by a fanboy statement.

          • $125882522

            BWHAHAHAHAHAHA… like that?

          • ?????

            Yep.

          • $125882522

            Don’t recall… Lol.

          • ?????

            Obvious troll is obvious.

          • $125882522

            Hello pot…

    • The PC Master Race

      Hahahahahahahahahahahaha. Defending broken online. Hahahahahahahahahahahha

      • $125882522

        Wow. Injecting yourself into another discussion that doesn’t involve you. Even in bad scenarios lol. Haha.

        • The PC Master Race

          You forgot to call people “Entitled” to expect basic paid services to work in your rant there, Marketer

          • $125882522

            Says the guy making rounds to every topic and has to inject the letter P and C in them to get attention. And I’m a marketer? Haha the hypocrisy is real.

          • The PC Master Race

            Actually just informing other gamers there is a much better choice. Keep crying though :^)

          • $125882522

            Yeah… hypocrite. I guess PC needs someone like you out there. Too bad they won’t pay you lol. They should. But as always keep hope alive.

    • crownroyal53

      actually no, PSN is not back up and working.

      • $125882522

        Oh how convenient? Thanks. Lol.

    • Steven Hiller

      By enhanced security you mean common sense like not storing user data and passwords in plain text like they were caught doing in the feb. 2014 hack?

      • $125882522

        Nah. More than that.

      • bardock5151

        Wait, I thought that’s what they were doing in 2011? Are they still doing it?

  • darthhillbilly

    Just because mommy didn’t hug them enough…or maybe hugged them too much…doesn’t give them the right to ruin any kids Christmas. Lizard Squad sucks!!! Pick on corporations or entities, leave the average Joe alone. There are thousands of people who look forward to Christmas as one of the only opportunities they have to game. Boo on Lizard Sack (oops I mean squad)…Boo I say…

    • Sarah

      So gutted for my son not fair :-(

  • PC FTW

    Pathetic console gamers if you want an enchanted experience with secure online get a PC.

    • $125882522

      Fine representation of “security” coming from someone who represents a group who goes out of their way to impose their presence where it’s unwanted and unacknowledged. But somehow console gamers are pathetic? Lol smh.

      • The PC Master Race

        No one wants Sony shills yet they scuttle around like cockroaches begging for Scraps from the master race and trying to shill their retard APU console that can’t do 1080P 60FPS like they market it. Yet here you are. A cancer upon gaming.

        • $125882522

          You’re high lol.

  • PC FTW

    Enhanced*

    • $125882522

      Your 486 didn’t offer an edit option?

  • $$ MILLIONS OF $$

    PSN is working now!

    • Yugi

      Still not for me! (UK based) :(

  • case

    Sony needs to be responsible and give customers a discount or reward for our “patience”

    • $125882522

      Sony PS customers need to be more grateful and less entitled knowing the problem is being dealt with within days vs. a whole month. So you’d rather extort or coerse Sony everytime something goes wrong? You’re no better than the hackers themselves.

    • Daniel

      Yes

  • Lizardsuck

    Still down in Los Angeles

  • Daniel

    i hope that they fix it before News Year eve I’m having a party,I need my music

  • f sony wtf

    someone put the number to sony on here and lets all keep calling them and ask when will it will be running again…why can they charge 400 500 dollars for a system 60 dollars for 1 game and 50 bux for a year subscription yet it takes 3 days or longer to fix their shit wtf…im kinda pissed

    • FloridaSun72

      They even had an advanced warning that this might happen. 3 weeks not long enough to find a way to prevent it?

  • f sony wtf

    i just got my ps4 for xmas.. i own ps1 ps2 ps3 ps3 psvita psp and freaking everything sony…theyve gotten thousands of dollars just from me, and they get so much money and they cant secure their system…I might be selling my sony systems and just get back into pc gaming..i dont want to be an offline gamer for another month then get to choose from a few crappy games as compensation…already went through that last year as did everyone else..wow thanks for infamous as compensation wtf…a game thats old and been out for how long…

  • J213

    Does anyone get an error message that says (NW-31194-8)?

  • Eric Witkowski

    1st world problems lol

  • Mandy

    I think serious monies need to be reimbursed. This is very sad. Really other software has been fixed and back online. Sony get your stuff together.

  • Vlad Valentin Popa

    change the MTU settings from 1500 to 1470 and it works (at least id did here in Germany) here is how to do it: http://vimeo.com/107871028

  • Laura

    I can sign on psn on my account on my friends ps4 but I can’t sign in on my ps4 it doesn’t seem to make sense , other people can also sign in on my it just seems to be my account ?

  • The PC Master Race

    Three days and Sony shills calling people “Entitled”. Ahahahahahahahahahahahahaha. Delicious tears.

  • Tom

    Is everyone still having problems logging into PSN

  • D

    Wonder since we are paying for psn now will the give us those 4 days back bc my shit is still down! Pissing me off bc if our psn run out they won’t they money but our shit isn’t workihg so I want my days of psn back!!!

  • NonCasualGamer

    I already felt bad for those that already owned a dust collecting paper weight.

  • NonCasualGamer

    I’ve been playing smash and Kart flawlessly since launch. That’s just the quality people expect from Nintendo. Sigh, so nice…